Košík0
Způsoby doručení
Přepravce105 Kč
Doprava zdarma od 3 000 Kč

Koupelnový nábytek JIKA

Jika plánuje růst a začíná s vlastní výrobou nábytku. V novém provozu na výrobu koupelnového nábytku Jika ve Znojmě vzniknena 30 nových pracovních míst.

15. květen 2013

Společnost Laufen CZ ve svém závodě ve Znojmě rozjíždí od poloviny února vlastní linku na výrobu koupelnového nábytku Jika. Nový provoz vznikl ve stávajících prostorách firmy. Celková výše investic do rekonstrukce prostor a vybavení výroby činila 10 milionů Kč. Roční kapacita linky při jedné směně a pěti pracovních dnech v týdnu je 35 000 kusů výrobků. Vyrábět se zde budou nové série výrobků, jejich větší část poputuje do ČR a SR. Do konce roku 2014 se počítá se startem dvousměnného provozu, nově by zde mělo najít práci na 30 nových zaměstnanců.

Společnost Laufen CZ, která na českém trhu zastupuje značky Laufen, Roca a Jika, se zahájením provozu ve Znojmě nově stává i výrobcem nábytku. Letos zde budou uvedeny série Zeta new, Lyra Pack New, Lyra, Petit a Cube. Výrobu dosavadního koupelnového nábytku budou po úpravě sortimentu nadále zajišťovat stávající dodavatelé. Na nové lince, která je v současnosti nejmodernější v ČR, se bude koupelnový nábytek montovat z dodaných předem nařezaných dílů. Jejich dodavatelem je český výrobce. Zkušební provoz probíhal od podzimu 2012.

„Naším záměrem je nabídnout zákazníkům cenově velmi přístupný, ale zároveň kvalitní a na časté používání připravený  koupelnový nábytek,“ uvádí generální ředitel Laufen CZ Ladislav Dvořák. Všechny novinky budou patřit do nízkonákladové kategorie. Tímto krokem Jika plánuje navýšit podíl na trhu a zvýšit svoji konkurenceschopnost v daném segmentu. Nízkých cen se podařilo dosáhnout díky centrálnímu nákupu a vysokým objemům.

Vývoj designu nově připravovaných sérií probíhal v centrále firmy Roca v Barceloně, cílem bylo propojení funkčnosti, odolnosti a unikátního tvarového provedení. „Plánujeme výrobu nejen pro vlastní značku Jika, ale počítá se i s výrobou pro další značky ve skupině, například Zoom, Fayans či Roca, jež se vyváží například do Chorvatska, Slovinska, Polska, Francie, Řecka a dalších zemí. Kromě toho počítáme i s výrobou a exportem výrobků mimo skupinu. Vlastní výrobou na sebe bereme nejen veškerou kontrolu kvality, ale také možnost být vysoce flexibilní při řešení všech požadavků,“ vysvětluje Ladislav Dvořák.

Pro trh v ČR je určeno více jak 35 % nově vyráběného nábytku do koupelny, společně do ČR a SR by mělo odejít více než 50 % produkce. Na nové lince by do konce roku 2014 při plánovaném vytížení na dvě směny mohly najít práci na tři desítky zaměstnanců, převážně se bude jednat o místa v provozu.

Pro značku Jika přitom nadále zůstává prioritou výroba sanitární keramiky. Koupelnový nábytek vidí Ladislav Dvořák jako velmi zajímavý segment, neboť se obměňuje častěji a jedná se trendovou záležitost. Do mnohých koupelen přitom začíná nábytek teprve pozvolna pronikat. Letošními novinkami Jika rozhodně s  dalším vývojem nábytku nekončí. „V současnosti již pracujeme na novinkách pro rok 2014,“ říká Ladislav Dvořák. „U žádné z našich kolekcí přitom nechceme jít cestou šedi a vyrábět něco, co má každý. Chceme být Jika, tedy nabídnout vždy něco navíc a neustále přicházet s chytrými a osobitými řešeními.“